There and back again, igen

Ja, sitter till slut hemma i mitt rum. Precis som när jag var hem över jul så tycker jag det konstigaste med det hela är att det inte känns konstigt alls. Har jag inte varit hemma på flera månader så borde det kännas mer annorlunda tycker jag, men det är som att jag inte varit borta alls (förutom en ny matta i vardagsrummet och att toan på nedervåningen är under ombyggnad).
Resan var lustig. Tack vare kryckorna så hade jag lite problem att springa runt med en 20 kg väska, gitarrfodral, kameraväska, axelväska och dator, så jag fick rullstollshjälp på alla flygbyten. Kändes lite överdrivet ibland, men jag insåg att jag var tvungen att erkänna för mig själv: jag hade inte klarat det annars. Inte i tid till avgång i alla fall.
Men planen avgick typ utan förseningar, så det var en väldigt lugn dag. Förutom 20 minuters sjuk turbulens ovanför Peking någonstans, oroade mig ett litet tag att piloten skulle nödlanda på kinesiska muren eller något, och att gitarren gick förlorad på vägen. Men jag känner mig inte alltför oroad över det, fick veta av rullstollshjälpen på Arlanda att så gott som allt borttappat bagage återfinns inom 24 timmar. Och ett gitarrfodral är väl inte den mest diskreta väskan på en flygplats. Tycker jag i alla fall.

Dygnet är fortfarande lite vridet. Jag gjorde mitt bästa och höll ut till 22 tiden innan jag gick och la mig, hade varit vaken drygt 23 timmar i sträck då och rest mer än 800 mil. Slogs av hur otroligt tyst det är här. Inga byggarbetsplatser utanför fönstret, inga luftkonditioneringar som surrar natten lång, inga spontana fyrverkerier..jag kände mig nästan glad över att det enda jag kunde höra var min tinnitus. Nästan glad. Vaknade vid 6 på morgon nu, men med tanke på att det är klockan 1 på dagen i Kina så tycker jag ändå att det var godkänt.

Har massor av saker att ta itu med nu när jag är hemma, jag ska skriva ut massor med bilder och göra några fotoalbum, rensa ur min garderob på kläder jag inte vill/kan ha längre, sortera alla grejer jag har med mig från Kina, skriva cv, söka jobb osv osv osv. Men jag ska ta det lugnt några dagar först, ser fram emot att stänga in mig i rummet i källaren med CD-samlingen och begrava mig i böcker. Vill du joina så är det mer än välkommet. Ses.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Välkommen hem!

2010-03-06 @ 08:13:57
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Patrik

Sv. haha, ja jag tänkte på det! :D Jag har kollat din ett tag. Det kanske bli skoj att kolla min. vad vet jag :P

2010-03-07 @ 01:35:09
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0