"Ingen man ar en man forran han klattrat kinesiska muren" - Mao Zedong

Sa efter att ha fyllt forst 18 och sen 20, sa raknas jag antligen som en man. I alla fall i Maos ogon.
Peking ar helt megagrymt. Vi bor pa ett hostel som var framrostat som varldens 6e basta 2008 och Kinas basta 2008. Sallskapsrummet ligger helt i centrum, alla sovsalarna ar kopplade till det, sa alla som bor har traffas i stort sett hela tiden. Alla som bor har delar mer an garna av sig av vad de gjort pa sina resor hittills, och det ar engelskalarare fran Kina, fran Korea, japanska utbytesstudenter som har lov, vanliga resenarer, de som reser genom hela Kina och faktiskt en kille som ar pa jordenruntresa.
Vi har sett Himmelska fridens torg (undrar om min blogg kommer att pingas pa ngn kinesisk IPRED nu?), precis den plats dar bilden pa studenten framfor tanksen togs. Tianmen med Maos stora portratt. Forbjudna Staden (som var sa sjukt mycket storre an vad jag hade forestallt mig), Fagelboet och Kuben eller vad den heter och en tusenarig park mitt i Peking. Och ja som sagt, kinesiska muren. Sjukt haftigt att faktiskt vara dar. Klappade den och halsade fran morfar, han hade ju sagt att jag skulle halsa Peking fran han. Nar vi var pa muren sa borjade det snoa riktigt ordentligt, och det blev typ en halvfarlig "klattring". I alla fall for de aldre som var ute och promenerade, nar vi gick tillbaka sa var det betydligt latare att kana nerfor istallet for att ga som vanligt.

Traffade aven Daisuke, japanen jag larde kanna i Hangzhou under nyaret. Pa nagot satt overtygade jag och Amande honom om att han borde fara till Sverige ocksa, sa han kommer typ att dra dit i slutet av mars nagon gang! Da far jag allt dra ner till stockholm och visa honom litegrann. Maste bara ta reda pa vad man bor se i stockholm forst.

Ska ata frukost nu, trots att klockan ar sa pass mycket som 9.50 sa sitter det fortfarande en 5 personer och ater nu. Jag ska folja Amanda till flygplatsen nagon gang mitt pa dagen, och sen gar inte mitt tag till Suzhou forran 10 i kvall, sa ska typ folja en av amerikanerna har pa en Kung Fu show i afton. Blir nog stralande.
5 dagar nu da.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0