There's a place I've always known, somewhere far away from home

Igår kväll så hade jag en sorts avskedsmiddag med de coolaste från jobbet, och Amanda då hehe. Det innebar en kväll med först restaurang och senare kareoke. Inför den där middagen var jag typ nervös, det var första gången som jag skulle vara "värd". Visste som inte ifall det skulle innebära några andra förpliktelser än annars, förutom att betala för hela kalaset, eller att det skulle bli dålig stämning eller ja, vad som helst. Men det var helt onödig oro, det var hur trevligt som helst. Hade bjudit Eric, Derek, Emma, Jessica och Hong Hong. Emma och Jessica överraskade genom att ge mig presenter, jag blev helt paff. Fick en prydnadshäst av glas av Jessica och ett halsband med en gitarr av Emma haha. Väldigt lustiga presenter, men jag blev sjukt glad.

Nu om ca 40 minuter ska jag och Amanda lämna lägenheten och dra in till tågstationen och därifrån vidare till Beijing. Imorn blir det att kolla in Förbjudna staden, Himmelska fridens torg och kanske Svalboet. På söndag väntar en dagsutflykt till muren, jag är barnsligt taggad för det. Är tillbaka i Suzhou på måndagkväll/tisdag någon gång, ha det så bra tills dess.











Så ikväll när du har din fredagskväll så sover jag på ett tåg på väg norrut. Om exakt en vecka sitter jag på ett flygplan någonstans över Ryssland på väg hem till Sverige. Hej och hå, nu går det undan.


Kommentarer
Postat av: amääändarinus

mittenbilden på din vän var megafin!!

2010-03-02 @ 09:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0